氏名 / Name (FAMILY First and Middle) 本間 希樹  [ HONMA, Mareki ]  写真
所属 / Division 水沢VLBI観測所 / Mizusawa VLBI Observatory
職名 / Position 教授 / Professor
水沢VLBI観測所長 / Director of Mizusawa VLBI Observatory
Phone 0197-22-7128
Fax
E-mail mareki.honma @ nao.ac.jp
学位 / Degree 理学博士(東京大学)
専門分野 / Research Field 電波天文学、銀河天文学
研究活動概要 / Summary of Research Activities 高精度位置天文観測に基づく銀河系構造とダークマター、超高分解能電波干渉計観測によるブラックホールの直接撮像
(1) Honma, M. & Sofue, Y., Rotation curve of the Galaxy, 1997PASJ...49..453
(2) Honma, M.. et al., Astrometry of Galactic Star-Forming Region
Sharpless 269 with VERA: Parallax Measurements and Constraint on Outer Rotation Curve, 2007PASJ...59..889
(3) Honma, H., et al., First Fringe Detection with VERA's Dual-Beam
System and Its Phase-Referencing Capability, 2003PASJ...55L..57
所属学会 / Academic Society 日本天文学会、日本物理学会